loading...

باور کن عاشقم

بازدید : 53
يکشنبه 22 اسفند 1400 زمان : 7:17

بررسي و معرفي دوربين هاي مداربسته تحت شبکه

در دوربين هاي مداربسته تحت شبکه، کاربران بايد با الفباي اين سيستم آشنا گردند تا با بهره‌گيري از نوآوري‌هاي نوين و جديد بتوانند امنيت دارايي و مايملک خود را حفظ نمايند.

استفاده از هر تکنولوژي و فناوري مستلزم آن است که کاربران با الفباي آن آشنا شوند، در صورتي که هر فرد با اين الفبا آشنا شود در کاربري يک سيستم بهينه‌تر بوده و موفق‌تر خواهد شد. به بيان ساده‌تر اگر الفبا را درست ارزيابي نکند دچار مشکلات فراواني خواهد شد، همانطور که قدما گفته‌اند :

خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثريا مي‌رود ديوار کج

در مقالات قبلي به اين نکته اشاره‌شده که دوربين هاي مداربسته تحت شبکه اصولي متفاوت با سامانه‌هاي آنالوگ دارند و بستر اين دو کاملاً از يکديگر مجزا است.

پيشرفت فناوري‌هاي نظارت تصويري هر ساله متخصصين و کارشناسان اين حوزه را مبهوت نموده است و در برخي موارد آن‌ها را مجبور به يادگيري موارد نوين نموده تا با ارتقا دانش خود، فناوري نوين را در پروژه‌هاي مختلف گسترش دهند. تشريح دانش سامانه‌هاي نظارت تصويري به‌صورت کامل و ارائه عملکرد آن به‌صورت جزء به ‌جزء کاري سخت است که بسياري از کاربران و مشتريان از آن دوري مي‌کنند. اما دانستن يک سري پارامتر مي‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب هوشمندانه‌اي براي سامانه‌هاي خود داشته باشيد. اين نکات به شما کمک مي‌کنند که انتخاب خود را درزمينه دوربين‌هاي امنيتي بسنجيد و از کم و کيف آن باخبر شويد.

در اين مقاله عملکرد دوربين هاي مداربسته تحت شبکه را تشريح مي‌نماييم و تفاوت‌هاي آن را با دوربين‌هاي آنالوگ ذکر مي‌کنيم. توضيحاتي را پيرامون تفاوت دوربين‌هاي مداربسته آنالوگ و شبکه ارائه خواهيم کرد. در انتها به تشريح مناسب بودن دوربين‌ها براي پروژه شما خواهيم پرداخت.

از دوربين هاي مداربسته آنالوگ تا دوربين هاي مداربسته ديجيتال :

اولين سامانه‌هاي نظارت تصويري که با عنوان سيستم‌هاي مداربسته شهرت داشت، بستري آنالوگ بود که کليه بخش‌هاي آن نيز به‌صورت آنالوگ مديريت مي‌شد. در اين سيستم‌ها ذخيره‌سازي روي کاست‌ها و نوارهايي صورت مي‌پذيرفت و تمامي بخش‌هاي آرشيو به‌صورت فيزيکي بودند. در آن زمان بازبيني وقايع و يا نگهداري آرشيو کاري بس دشوار و طاقت ‌فرسا به شمار مي‌رفت.

بيشتر بخوانيد: دوربين مدار بسته

اين سيستم‌ها داراي معايب بسياري بودند که اولين آن عدم وجود قابليت توسعه‌پذيري در اين سيستم‌ها بود. اضافه کردن يک دوربين در اين سيستم‌ها کاري سخت بود و نمي‌توانستند به‌راحتي يک دوربين را به شبکه خود اضافه نمايند. مسئله دوم کيفيت پايين به شمار مي‌رفت. مسئله ديگري که در آن زمان با آنها روبرو شده بودند عدم توانايي مانيتورينگ زنده دوربين‌ها بود. علاوه بر مشکلات فوق در آن زمان کسي انتظار انتقال تصوير را نداشت و انتقال تصوير براي آن‌ها يک رؤيا به شمار مي‌رفت.

در دو دهه گذشته صنعت نظارت تصويري رشد فراواني داشت و محصولات آن جهش باورنکردني را طي کردند. رشد اين فناوري سبب شد که بازارها و صنايع مختلف نيز به آن روي بياورند و اين صنعت فقط محصور به صنايع نظامي نباشد. يکي از دلايل توسعه بازار نظارت تصويري مقرون‌به‌صرفه بودن آن بود. از بين رفتن فناوري‌هاي توليد تصوير قديمي و تولد تکنولوژي‌هاي جديدي همچون CCD در تصويربرداري، موجب رونق گرفتن اين صنعت شد.

امروزه کاربران اين صنعت مي‌توانند از طريق اينترنت به تصاوير دوربين‌هاي خود دسترسي داشته باشند. دوربين‌هايي که رزولوشن بالايي داشته و کيفيت تصوير خوبي را فراهم مي‌نمايند. تولد دوربين هاي مداربسته تحت شبکه و ديجيتالي شدن آن سبب تبلور روش‌هاي هوشمند سازي تصوير نظير رديابي اشيا، تشخيص حرکت، تشخيص جسم گم‌شده و …. شده است.

چگونه دوربين هاي مداربسته تحت شبکه کار مي کنند؟

در دوربين هاي مداربسته تحت شبکه، يک دوربين ديجيتالي وظيفه اخذ تصوير را بر عهده دارد. دوربين پس از اخذ تصوير، تصوير را تبديل به رشته‌هاي ديجيتالي کرده و آن را در بستر شبکه منتقل مي‌کند. رشته بيت‌هاي منتقل‌شده در شبکه به سرور يا رايانه کاربر منتقل مي‌شود. هرکدام از اين ايستگاه‌هاي کاري (سرور و يا رايانه کاربر) عمليات مربوط به نمايش تصوير و يا ذخيره‌سازي تصاوير را بر عهده‌ دارند.

نرم‌افزار موجود در سرور يا رايانه کاربر وظيفه مديريت تصاوير را بر عهده دارد. اين نرم‌افزار بايد نمايش تصاوير، ذخيره‌سازي آن و يا ارسال استريم هاي دريافتي از دوربين را به ايستگاه کاري ديگر بر عهده بگيرد. نرم‌افزارهاي متعددي در بازار وجود دارد که کاربران براي انتخاب آن‌ها مختار هستند تا بر اساس نياز خود يکي از آنها را انتخاب نمايند. عموماً همه دوربين‌ها با نرم‌افزار تحت پروتکل ONVIF در ارتباط هستند. پروتکل ONVIF زبان مشترکي است که در دستگاه‌هاي نظارت تصويري تحت شبکه پياده‌سازي شده است. در نرم‌افزارها قابليت‌هاي هوشمند سازي متعددي وجود دارد که بر اساس نياز کاربران مي‌توانند از آن استفاده نمايند.

حتما بخوانيد: dvr nvr فروشگاه کابل شبکه

در سامانه هاي نظارت تصويري IP اصول کار بر مبناي استانداردهاي شبکه است و خروجي هر دوربين PACKET هايي است که از دوربين خارج‌شده و به زوج سيم‌ها مي‌رسد. کابل‌هايي که در دوربين هاي مداربسته تحت شبکه به‌کار مي‌روند در خانواده CAT قرار دارند و کابل‌هايي مانند CAT5,CAT6,CAT7 هستند. ارسال داده‌ها در اين کابل‌ها تفاوت بنيادين با بسترهاي آنالوگ يا کابل‌هاي کواکسيال دارد.

دوربين‌هاي مداربسته تحت شبکه پهناي باند بالايي را مصرف مي‌کنند و نياز آن‌ها به اين پهناي باند بسيار بيشتر از دستگاه‌هاي متداول مبتني بر TCP/IP است. هوشمند سازي، بازبيني داده‌ها، بازيابي داده‌ها، با استفاده از اين روش بسيار مؤثر مي‌باشد. يکي از مزاياي عمده سامانه‌هاي نظارت تصويري امنيت انتقال است چراکه مي‌توانيد داده‌ها و رشته تصاوير را به‌صورت رمز شده ارسال کنيد و يا دسترسي به دوربين‌ها را در سطوح مختلف مديريت نماييد. اين کار در سامانه‌هاي آنالوگ ممکن نبود و احتمال شنود در آن بسيار وجود داشت.

تفاوت بين سامانه نظارت تصويري آنالوگ با دوربين هاي مداربسته تحت شبکه :

بهترين راه براي يادگيري عملکرد دوربين‌ هاي مداربسته تحت شبکه مقايسه آن با کارکرد دوربين‌هاي آنالوگ است. مقايسه دوربين هاي مداربسته تحت شبکه با سيستم‌هاي قديمي، فقط براي سهولت تشريح عملکرد ارسال تصاوير است و ازنظر فني کاملاً با يکديگر تفاوت دارند.

سامانه‌هاي نظارت تصويري پيشين کيفيت ويديويي پاييني داشتند و تصاوير آن در بسياري از مواقع به درد نخود و غيرکارا بود. همچنيني بازبيني تصاوير ذخيره‌شده در سيستم‌هايي همچون VCR کاري زمان‌گير و خسته‌کننده بود. يکي ديگر از معايب سامانه‌هاي پيشين همان‌طور که گفته شد، انعطاف ‌ناپذيري اين سيستم‌ها بود. در سامانه‌هاي آنالوگ اضافه کردن دوربين در منطقه خاص، کاري بس دشوار و مشکل به شمار مي‌آمد. در سيستم‌هاي آنالوگ متني بر DVR براي اضافه کردن يک دوربين در منطقه خاص بايد از آن دوربين تا دستگاه دي وي آر کابل‌کشي انجام شود و اين کار گاهي بسيار سخت و غيرممکن بود..

يکي ديگر از معضلات VCR ها تخريب نوارهاي آرشيو با گذر زمان بود در بسياري از مواقع مشاهده کرديد که موش نوارها را جويده است و يا خردگي و پوسيدگي اين فيلم‌ها بسيار به چشم مي‌خورد. به‌طورکلي سيستم‌هاي آنالوگ امروزي نيز که مبتني بر ذخيره‌ساز ديجيتال هستند، کارايي و هوشمندي سيستم‌هاي نظارت تصويري تحت شبکه را ندارند و به جد ناکارآمد هستند.

بسياري از کارشناسان و مهندسين براين باورند که دوربين هاي مداربسته تحت شبکه تقريباً تمام مشکلات سيستم‌هاي آنالوگ گذشته را حل نموده است. در دوربين هاي مداربسته تحت شبکه اضافه کردن يک دوربين به کل شبکه به سهولت انجام مي‌شود و براي کابل‌کشي کافي است اين دوربين را به نزديک‌ترين سوييچ متصل نماييد. مشاهده مي‌کنيد عمليات کابل‌کشي کواکسيال از گذشته بسيار سهل‌تر و راحت‌تر شده است.

براي ذخيره‌سازي دوربين هاي مداربسته تحت شبکه راهکارهاي متعددي همچون DAS ، NAS و يا SAN وجود دارد و به کاربران امکان مي‌دهد در داخل سايت و يا خارج از سايت کارهاي مربوط به ذخيره‌سازي را انجام دهند. از ديگر سو با توجه به سامانه مبتني بر شبکه همه کاربران مي‌توانند از بستر اينترنت به تصاوير زنده و يا ذخيره‌شده دوربين‌ها دسترسي داشته باشند و آن استريم ها را مشاهده نمايند. انتقال تصاوير دوربين‌هاي تحت شبکه باکيفيت بالا و بدون افت ميسر مي‌شود و کيفيت آن‌ها فراتر از آن چيزي است که در دوربين هاي پيشين مشاهده مي‌شد.

براي کاهش فضاي مصرفي و اشغال پهناي باند در دوربين هاي مداربسته تحت شبکه، روش‌هاي فشرده‌سازي ارائه‌شده است که بر طبق استانداردي خاص کار مي‌کند و پهناي باند اشغالي و يا فضاي مصرفي براي ذخيره‌سازي را به‌شدت کاهش مي‌دهد. تنظيم کيفيت و يا نرخ ارسال از الفبايي است که مي‌توان روي دوربين‌ها تنظيم نمود. يکي ديگر از قابليت‌هاي دوربين‌ هاي مداربسته تحت شبکه رمزگذاري آن است. در صورت نياز به امنيت بالا در حين انتقال و يا ذخيره‌سازي مي‌توانيد اين تصاوير را رمزگذاري نماييد. دوربين هاي مداربسته تحت شبکه مزاياي بي‌شماري دارند که در بخش بعد به معرفي آن‌ها خواهيم پرداخت.

مزاياي دوربين هاي مداربسته تحت شبکه :

سرمايه‌گذاري براي دوربين‌ هاي مداربسته تحت شبکه يک اقدامي هوشمندانه است که براي شما مي‌تواند سودهاي بي‌شماري را فراهم آورد. اگر شما خواهان استفاده از دوربين‌هاي مداربسته براي ملک، منزل، محل کار ، فروشگاه و يا محل کسب و کار خود هستيد استفاده از دوربين‌ مداربسته تحت شبکه بي‌شک بهترين گزينه پيش روي شماست.

استفاده و کاربري دوربين‌ هاي مداربسته تحت شبکه بسيار ساده است و شما اگر در قلمرو خود بستر شبکه را پياده و يا از مودم‌هاي بي‌سيم استفاده نماييد، مي‌توانيد به سهولت اين دوربين‌ها را به شبکه خود اضافه کنيد. همان‌طور که قبلاً اشاره‌شده تصاوير باکيفيت بالا مي‌تواند در اين شبکه جريان داشته باشد و شما از هر نقطه مي‌توانيد به اين تصاوير کيفيت دسترسي داشته باشيد.

نرم‌افزار مديريت دوربين‌هاي مداربسته تحت شبکه مي‌توانند امکانات فوق‌العاده‌اي را براي شما فراهم آورند. با استفاده از نرم‌افزارهاي مديريت تصاوير مي‌توانيد قابليت هوشمند سازي را به سامانه خود اضافه کنيد به‌طور مثال قابليت‌هايي همچون تشخيص چهره ، تشخيص پلاک ، رديابي اشيا متحرک و بسياري از موارد ديگر مي‌تواند سبب هوشمند شدن سامانه نظارت تصويري شما شوند.

سامانه‌هاي نظارت تصويري تحت شبکه ثبات و پايداري خوبي دارند و از سويي ديگر براي توسعه شبکه مي‌تواند منعطف‌تر و قابل‌اعتمادتر باشند. همان‌طور که گفته شد افزودن دوربين اضافي در اين شبکه‌ها به سهولت انجام مي‌شود و يا راهکارهاي ذخيره‌سازي پيشرفته از مزاياي عمده اين سيستم‌ها است.

نتيجه گيري :

به‌طورکلي رشد سريع فناوري نظارت تصويري به گونه‌اي است که سيستم‌هاي آنالوگ قديمي را منسوخ مي‌نمايد همچنين بعيد نيست در آينده فناوري‌هاي نوين‌تري نيز پا به عرصه وجود بگذارد.

در صورت نياز به مشاوره و انتخاب سامانه‌هاي نظارت تصويري و وجود ابهام در انتخاب بين سامانه آنالوگ و يا تحت شبکه همين امروز با ما تماس بگيريد تا کارشناسان ما بهترين راهکار را براي شما فراهم سازند. منتظر تماس شما هستيم.

بررسي و معرفي دوربين هاي مداربسته تحت شبکه

در دوربين هاي مداربسته تحت شبکه، کاربران بايد با الفباي اين سيستم آشنا گردند تا با بهره‌گيري از نوآوري‌هاي نوين و جديد بتوانند امنيت دارايي و مايملک خود را حفظ نمايند.

استفاده از هر تکنولوژي و فناوري مستلزم آن است که کاربران با الفباي آن آشنا شوند، در صورتي که هر فرد با اين الفبا آشنا شود در کاربري يک سيستم بهينه‌تر بوده و موفق‌تر خواهد شد. به بيان ساده‌تر اگر الفبا را درست ارزيابي نکند دچار مشکلات فراواني خواهد شد، همانطور که قدما گفته‌اند :

خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثريا مي‌رود ديوار کج

در مقالات قبلي به اين نکته اشاره‌شده که دوربين هاي مداربسته تحت شبکه اصولي متفاوت با سامانه‌هاي آنالوگ دارند و بستر اين دو کاملاً از يکديگر مجزا است.

پيشرفت فناوري‌هاي نظارت تصويري هر ساله متخصصين و کارشناسان اين حوزه را مبهوت نموده است و در برخي موارد آن‌ها را مجبور به يادگيري موارد نوين نموده تا با ارتقا دانش خود، فناوري نوين را در پروژه‌هاي مختلف گسترش دهند. تشريح دانش سامانه‌هاي نظارت تصويري به‌صورت کامل و ارائه عملکرد آن به‌صورت جزء به ‌جزء کاري سخت است که بسياري از کاربران و مشتريان از آن دوري مي‌کنند. اما دانستن يک سري پارامتر مي‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب هوشمندانه‌اي براي سامانه‌هاي خود داشته باشيد. اين نکات به شما کمک مي‌کنند که انتخاب خود را درزمينه دوربين‌هاي امنيتي بسنجيد و از کم و کيف آن باخبر شويد.

در اين مقاله عملکرد دوربين هاي مداربسته تحت شبکه را تشريح مي‌نماييم و تفاوت‌هاي آن را با دوربين‌هاي آنالوگ ذکر مي‌کنيم. توضيحاتي را پيرامون تفاوت دوربين‌هاي مداربسته آنالوگ و شبکه ارائه خواهيم کرد. در انتها به تشريح مناسب بودن دوربين‌ها براي پروژه شما خواهيم پرداخت.

از دوربين هاي مداربسته آنالوگ تا دوربين هاي مداربسته ديجيتال :

اولين سامانه‌هاي نظارت تصويري که با عنوان سيستم‌هاي مداربسته شهرت داشت، بستري آنالوگ بود که کليه بخش‌هاي آن نيز به‌صورت آنالوگ مديريت مي‌شد. در اين سيستم‌ها ذخيره‌سازي روي کاست‌ها و نوارهايي صورت مي‌پذيرفت و تمامي بخش‌هاي آرشيو به‌صورت فيزيکي بودند. در آن زمان بازبيني وقايع و يا نگهداري آرشيو کاري بس دشوار و طاقت ‌فرسا به شمار مي‌رفت.

بيشتر بخوانيد: دوربين مدار بسته

اين سيستم‌ها داراي معايب بسياري بودند که اولين آن عدم وجود قابليت توسعه‌پذيري در اين سيستم‌ها بود. اضافه کردن يک دوربين در اين سيستم‌ها کاري سخت بود و نمي‌توانستند به‌راحتي يک دوربين را به شبکه خود اضافه نمايند. مسئله دوم کيفيت پايين به شمار مي‌رفت. مسئله ديگري که در آن زمان با آنها روبرو شده بودند عدم توانايي مانيتورينگ زنده دوربين‌ها بود. علاوه بر مشکلات فوق در آن زمان کسي انتظار انتقال تصوير را نداشت و انتقال تصوير براي آن‌ها يک رؤيا به شمار مي‌رفت.

در دو دهه گذشته صنعت نظارت تصويري رشد فراواني داشت و محصولات آن جهش باورنکردني را طي کردند. رشد اين فناوري سبب شد که بازارها و صنايع مختلف نيز به آن روي بياورند و اين صنعت فقط محصور به صنايع نظامي نباشد. يکي از دلايل توسعه بازار نظارت تصويري مقرون‌به‌صرفه بودن آن بود. از بين رفتن فناوري‌هاي توليد تصوير قديمي و تولد تکنولوژي‌هاي جديدي همچون CCD در تصويربرداري، موجب رونق گرفتن اين صنعت شد.

امروزه کاربران اين صنعت مي‌توانند از طريق اينترنت به تصاوير دوربين‌هاي خود دسترسي داشته باشند. دوربين‌هايي که رزولوشن بالايي داشته و کيفيت تصوير خوبي را فراهم مي‌نمايند. تولد دوربين هاي مداربسته تحت شبکه و ديجيتالي شدن آن سبب تبلور روش‌هاي هوشمند سازي تصوير نظير رديابي اشيا، تشخيص حرکت، تشخيص جسم گم‌شده و …. شده است.

چگونه دوربين هاي مداربسته تحت شبکه کار مي کنند؟

در دوربين هاي مداربسته تحت شبکه، يک دوربين ديجيتالي وظيفه اخذ تصوير را بر عهده دارد. دوربين پس از اخذ تصوير، تصوير را تبديل به رشته‌هاي ديجيتالي کرده و آن را در بستر شبکه منتقل مي‌کند. رشته بيت‌هاي منتقل‌شده در شبکه به سرور يا رايانه کاربر منتقل مي‌شود. هرکدام از اين ايستگاه‌هاي کاري (سرور و يا رايانه کاربر) عمليات مربوط به نمايش تصوير و يا ذخيره‌سازي تصاوير را بر عهده‌ دارند.

نرم‌افزار موجود در سرور يا رايانه کاربر وظيفه مديريت تصاوير را بر عهده دارد. اين نرم‌افزار بايد نمايش تصاوير، ذخيره‌سازي آن و يا ارسال استريم هاي دريافتي از دوربين را به ايستگاه کاري ديگر بر عهده بگيرد. نرم‌افزارهاي متعددي در بازار وجود دارد که کاربران براي انتخاب آن‌ها مختار هستند تا بر اساس نياز خود يکي از آنها را انتخاب نمايند. عموماً همه دوربين‌ها با نرم‌افزار تحت پروتکل ONVIF در ارتباط هستند. پروتکل ONVIF زبان مشترکي است که در دستگاه‌هاي نظارت تصويري تحت شبکه پياده‌سازي شده است. در نرم‌افزارها قابليت‌هاي هوشمند سازي متعددي وجود دارد که بر اساس نياز کاربران مي‌توانند از آن استفاده نمايند.

حتما بخوانيد: dvr nvr فروشگاه کابل شبکه

در سامانه هاي نظارت تصويري IP اصول کار بر مبناي استانداردهاي شبکه است و خروجي هر دوربين PACKET هايي است که از دوربين خارج‌شده و به زوج سيم‌ها مي‌رسد. کابل‌هايي که در دوربين هاي مداربسته تحت شبکه به‌کار مي‌روند در خانواده CAT قرار دارند و کابل‌هايي مانند CAT5,CAT6,CAT7 هستند. ارسال داده‌ها در اين کابل‌ها تفاوت بنيادين با بسترهاي آنالوگ يا کابل‌هاي کواکسيال دارد.

دوربين‌هاي مداربسته تحت شبکه پهناي باند بالايي را مصرف مي‌کنند و نياز آن‌ها به اين پهناي باند بسيار بيشتر از دستگاه‌هاي متداول مبتني بر TCP/IP است. هوشمند سازي، بازبيني داده‌ها، بازيابي داده‌ها، با استفاده از اين روش بسيار مؤثر مي‌باشد. يکي از مزاياي عمده سامانه‌هاي نظارت تصويري امنيت انتقال است چراکه مي‌توانيد داده‌ها و رشته تصاوير را به‌صورت رمز شده ارسال کنيد و يا دسترسي به دوربين‌ها را در سطوح مختلف مديريت نماييد. اين کار در سامانه‌هاي آنالوگ ممکن نبود و احتمال شنود در آن بسيار وجود داشت.

تفاوت بين سامانه نظارت تصويري آنالوگ با دوربين هاي مداربسته تحت شبکه :

بهترين راه براي يادگيري عملکرد دوربين‌ هاي مداربسته تحت شبکه مقايسه آن با کارکرد دوربين‌هاي آنالوگ است. مقايسه دوربين هاي مداربسته تحت شبکه با سيستم‌هاي قديمي، فقط براي سهولت تشريح عملکرد ارسال تصاوير است و ازنظر فني کاملاً با يکديگر تفاوت دارند.

سامانه‌هاي نظارت تصويري پيشين کيفيت ويديويي پاييني داشتند و تصاوير آن در بسياري از مواقع به درد نخود و غيرکارا بود. همچنيني بازبيني تصاوير ذخيره‌شده در سيستم‌هايي همچون VCR کاري زمان‌گير و خسته‌کننده بود. يکي ديگر از معايب سامانه‌هاي پيشين همان‌طور که گفته شد، انعطاف ‌ناپذيري اين سيستم‌ها بود. در سامانه‌هاي آنالوگ اضافه کردن دوربين در منطقه خاص، کاري بس دشوار و مشکل به شمار مي‌آمد. در سيستم‌هاي آنالوگ متني بر DVR براي اضافه کردن يک دوربين در منطقه خاص بايد از آن دوربين تا دستگاه دي وي آر کابل‌کشي انجام شود و اين کار گاهي بسيار سخت و غيرممکن بود..

يکي ديگر از معضلات VCR ها تخريب نوارهاي آرشيو با گذر زمان بود در بسياري از مواقع مشاهده کرديد که موش نوارها را جويده است و يا خردگي و پوسيدگي اين فيلم‌ها بسيار به چشم مي‌خورد. به‌طورکلي سيستم‌هاي آنالوگ امروزي نيز که مبتني بر ذخيره‌ساز ديجيتال هستند، کارايي و هوشمندي سيستم‌هاي نظارت تصويري تحت شبکه را ندارند و به جد ناکارآمد هستند.

بسياري از کارشناسان و مهندسين براين باورند که دوربين هاي مداربسته تحت شبکه تقريباً تمام مشکلات سيستم‌هاي آنالوگ گذشته را حل نموده است. در دوربين هاي مداربسته تحت شبکه اضافه کردن يک دوربين به کل شبکه به سهولت انجام مي‌شود و براي کابل‌کشي کافي است اين دوربين را به نزديک‌ترين سوييچ متصل نماييد. مشاهده مي‌کنيد عمليات کابل‌کشي کواکسيال از گذشته بسيار سهل‌تر و راحت‌تر شده است.

براي ذخيره‌سازي دوربين هاي مداربسته تحت شبکه راهکارهاي متعددي همچون DAS ، NAS و يا SAN وجود دارد و به کاربران امکان مي‌دهد در داخل سايت و يا خارج از سايت کارهاي مربوط به ذخيره‌سازي را انجام دهند. از ديگر سو با توجه به سامانه مبتني بر شبکه همه کاربران مي‌توانند از بستر اينترنت به تصاوير زنده و يا ذخيره‌شده دوربين‌ها دسترسي داشته باشند و آن استريم ها را مشاهده نمايند. انتقال تصاوير دوربين‌هاي تحت شبکه باکيفيت بالا و بدون افت ميسر مي‌شود و کيفيت آن‌ها فراتر از آن چيزي است که در دوربين هاي پيشين مشاهده مي‌شد.

براي کاهش فضاي مصرفي و اشغال پهناي باند در دوربين هاي مداربسته تحت شبکه، روش‌هاي فشرده‌سازي ارائه‌شده است که بر طبق استانداردي خاص کار مي‌کند و پهناي باند اشغالي و يا فضاي مصرفي براي ذخيره‌سازي را به‌شدت کاهش مي‌دهد. تنظيم کيفيت و يا نرخ ارسال از الفبايي است که مي‌توان روي دوربين‌ها تنظيم نمود. يکي ديگر از قابليت‌هاي دوربين‌ هاي مداربسته تحت شبکه رمزگذاري آن است. در صورت نياز به امنيت بالا در حين انتقال و يا ذخيره‌سازي مي‌توانيد اين تصاوير را رمزگذاري نماييد. دوربين هاي مداربسته تحت شبکه مزاياي بي‌شماري دارند که در بخش بعد به معرفي آن‌ها خواهيم پرداخت.

مزاياي دوربين هاي مداربسته تحت شبکه :

سرمايه‌گذاري براي دوربين‌ هاي مداربسته تحت شبکه يک اقدامي هوشمندانه است که براي شما مي‌تواند سودهاي بي‌شماري را فراهم آورد. اگر شما خواهان استفاده از دوربين‌هاي مداربسته براي ملک، منزل، محل کار ، فروشگاه و يا محل کسب و کار خود هستيد استفاده از دوربين‌ مداربسته تحت شبکه بي‌شک بهترين گزينه پيش روي شماست.

استفاده و کاربري دوربين‌ هاي مداربسته تحت شبکه بسيار ساده است و شما اگر در قلمرو خود بستر شبکه را پياده و يا از مودم‌هاي بي‌سيم استفاده نماييد، مي‌توانيد به سهولت اين دوربين‌ها را به شبکه خود اضافه کنيد. همان‌طور که قبلاً اشاره‌شده تصاوير باکيفيت بالا مي‌تواند در اين شبکه جريان داشته باشد و شما از هر نقطه مي‌توانيد به اين تصاوير کيفيت دسترسي داشته باشيد.

نرم‌افزار مديريت دوربين‌هاي مداربسته تحت شبکه مي‌توانند امکانات فوق‌العاده‌اي را براي شما فراهم آورند. با استفاده از نرم‌افزارهاي مديريت تصاوير مي‌توانيد قابليت هوشمند سازي را به سامانه خود اضافه کنيد به‌طور مثال قابليت‌هايي همچون تشخيص چهره ، تشخيص پلاک ، رديابي اشيا متحرک و بسياري از موارد ديگر مي‌تواند سبب هوشمند شدن سامانه نظارت تصويري شما شوند.

سامانه‌هاي نظارت تصويري تحت شبکه ثبات و پايداري خوبي دارند و از سويي ديگر براي توسعه شبکه مي‌تواند منعطف‌تر و قابل‌اعتمادتر باشند. همان‌طور که گفته شد افزودن دوربين اضافي در اين شبکه‌ها به سهولت انجام مي‌شود و يا راهکارهاي ذخيره‌سازي پيشرفته از مزاياي عمده اين سيستم‌ها است.

نتيجه گيري :

به‌طورکلي رشد سريع فناوري نظارت تصويري به گونه‌اي است که سيستم‌هاي آنالوگ قديمي را منسوخ مي‌نمايد همچنين بعيد نيست در آينده فناوري‌هاي نوين‌تري نيز پا به عرصه وجود بگذارد.

در صورت نياز به مشاوره و انتخاب سامانه‌هاي نظارت تصويري و وجود ابهام در انتخاب بين سامانه آنالوگ و يا تحت شبکه همين امروز با ما تماس بگيريد تا کارشناسان ما بهترين راهکار را براي شما فراهم سازند. منتظر تماس شما هستيم.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 89
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 15
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 1405
  • بازدید کلی : 4749
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی